Współcześnie tylko i wyłącznie przedsiębiorstwa, które reklamują swoje usługi i produkty, mogą liczyć na zainteresowanie ze strony klientów. Marketing jest obecnie kwestią podstawową, bo niezależnie od tego, jak dobra jest oferta firmy, nie będzie ona wiadoma klientom bez reklamy. Dotyczy to w szczególności usług wprowadzanych na rynek, które dana firma zaczyna dopiero świadczyć. Takie usługi muszą być reklamowane tym bardziej i tym intensywniej. Jak można je reklamować? Dobrym sposobem jest produkcja i dystrybucja różnego rodzaju gadżetów reklamowych, tzn. przedmiotów wykorzystywanych właśnie w celach marketingowych. Elementem, który pozwala na wykorzystanie gadżetu w marketingu jest umieszczony na nim nadruk.
Słodycze reklamowe z nadrukiem mogą być dobrym przykładem. Są one używane do promocji nowych usług, które dana firma zaczyna dopiero realizować. W jaki sposób mogą być wykorzystane w marketingu?
Istnieje na to kilka sposobów. Po pierwsze, gadżety te mogą być rozdawane potencjalnym nabywcom usługi w różnych punktach miast, gdzie ludzi przewija się dużo. Punkty takie łatwo wymienić, mogą to być centra miast i główne skrzyżowania, ponadto centra handlowe, parki i ich okolice czy ważne punkty komunikacyjne. Wszystkie te lokalizacje cechują się tym, że ludzi jest tam bardzo dużo, a większość z nich to potencjalni nabywcy wprowadzanej na rynek usługi. Często do podarunków tych dołączone są też ulotki informacyjne, aby klient wiedział, gdzie po daną usługę się udać i jaka jest jej cena.
Ale słodycze reklamowe z nadrukiem mogą być także rozdawane klientom, którzy z danej usługi skorzystali. Jest to forma „podziękowania” za obdarzenie danej firmy zaufaniem. Zdarza się bowiem bardzo często, że klienci oczekują, że będą w jakiś sposób docenieni, za to tylko, że wybierają daną firmę, a nie jej konkurencję. I prezent, o którym mowa, jest elementem takiego właśnie „docenienia” klienta.
Ważne jest też to, że, jak wspomniano, słodycze reklamowe noszą nadruki. Ich umieszczanie jest niezwykle istotne, bo pozwala odróżnić gadżet od innych przedmiotów tego samego rodzaju. Ponadto też jest to element zdobniczy: gadżet jest dzięki temu po prostu ładniejszy.