Przygotowywanie kampanii reklamowe składa się z kilku etapów. Wszystko to dlatego, że w jej skład wchodzą różnego rodzaju elementy takie jak na przykład gadżety reklamowe. Wszak o upominkach dla klientów nie może na zapominać, ponieważ nierzadko to właśnie one mają największy wpływ na powodzenie akcji promocyjne. W związku z tym muszą one zostać dobrze przemyślane, zarówno jeśli chodzi o ich rodzaj, jak i wygląd oraz dekoracje reklamowe. Wszystko to wpływa na opinie klientów i decyduje o tym, czy chcą oni bliżej zapoznawać się z treścią kampanii reklamowej oraz z ofertą reklamodawcy.Nie mniej, jednak zanim zacznie się ustalać, co będzie nadrukowane na gadżecie reklamowym, to najpierw oczywiście należy określić jaki przedmiot zostanie w tym celu wykorzystany. Jeśli chodzi o popularność oraz skuteczność, to słodycze reklamowe będą najlepszym wyborem w takiej sytuacji. Przede wszystkim jest to bogaty i różnorodny zbiór produktów, co pozwoli na dopasowanie jego rodzaju do gustu grupy odbiorców reklamy. Poza tym, jeśli zostaną one dobrze przygotowane, to zwiększa się szanse na zadowolenie klientów, którzy chętniej będą chcieli zapoznać się z ofertą sprzedażową, którą dana firma przygotowała. Dlatego właśnie odpowiednie dobranie gadżetów reklamowych do gustu klientów ma znaczenie.
Jednocześnie nie można zapominać o tym, że słodycze reklamowe to produkty do jedzenia. W związku z tym jakość ich wykonania także odgrywa ważną rolę w powodzeniu kampanii reklamowej. Najlepiej zatem zdecydować się na zakup produktów od znanego i dobrze ocenianego producenta. W ten sposób zwiększa się szanse na to, że tak przygotowane upominki reklamowe w stu procenta spełnia swoje zadanie.
Ponieważ Słodycze reklamowe mają być gadżetem reklamującym dane przedsiębiorstwo, to informacje na jego temu muszą być wyraźne zaznaczone na opakowaniu gadżetów reklamowych. Jednym słowem Słodycze reklamowe na opakowaniu powinny mieć nadrukowane logo firmy lub jej nazwę. Jeśli jest to możliwe, to warto również wykorzystać na nadruku kolory oraz elementy graficzne, z którymi dane przedsiębiorstwo się identyfikuje. W ten sposób gadżet reklamowy będzie jeszcze bardziej spójny z firmą i lepiej pozwoli klientom na rozpoznanie reklamodawcy.